Produkter      Tjänster      Kontakt       News      Hem  

Uppdaterad: 2009-02-01   

 
         
  Nya arenareklamen
Stabilt, snyggt och säljande!


Stora skillnader mellan förr och nu.


Nu! Tydlig stående reklam ger snygg exponering.
Reklamen är monterad så arbete före och efter match underlättas.


Förr: Vinklade/liggande skyltar som reflekterade oönskat ljus.
Samtliga banderoller monterades/demonterades före och efter varje match.
80 vs 100cm banderollhöjd: En stående skylt exponerar sitt budskap dels rätvinkligt men även visuellt opåverkat i motsats till tidigare kraftigt Vinklade/liggande.

Den stående skylten använder banderollmåttet 600x80
Tidigare skyltar har 600x100cm banderoller vilka dock upplevdes som dryga 75cm höga då de vinklats kraftigt, vinklingen gör även att logotyper och text visuellt förvrängts.

Att arbeta med 600x80cm skyltar eller 600x70cm underlättar även för att få en bra sikt från åskådarplats



Baksidan av reklamen:



Nu! Hela baksidan är tillgänglig för reklam mot publiken



Förr: Ställningar med stödstag och äldre budskap gav en plottrig inramning.


Långsidan på Stadion

Pucken, enkelt och stabilt!



Pucken är vattenfylld och tjänar som stöd samt hållare till vanlig 12mm formplywood. För stabilitet så är den försedd med en skena som förbinds med pucken med en genomgående bult.
 

 

Kreativt samarbete.

Iden att tänka nytt på stadion kom från Djurgården som ville visa att man tog sponsorernas sida. Betald reklamplats skulle med alla medel synas på bästa sätt i TV-rutan och på arenan.

Lösningen på arenan togs fram efter ett långtgående samarbete mellan förening - sponsorer - arenaansvarig - bildproducenter.

Djurgården ville förnya sig. Det gamla arenaskyltningen fungerade men var lite väl omständlig och harmoniserade inte med den i övrigt fina inramningen som Stadion står för. Därför sökte man en bättre lösning och hittade den på söderstadion!



Hammarby IF hade ett dubbelsidigt skyltsystem till långsidan med budskap om Hammarbys stöd till Unicef. En lösning alla varit nöjda med.

Nu var behovet dock något större arenaskyltar för matcher på Stadion och Råsunda.

Önskemålet var stående skyltar då dessa förutom praktiska fördelar även bidrar till en positiv ekonomi för klubben då baksidans reklam skapar intäkter.

Tillsammans med representanter för idrottsreklam gjordes därför en modifiering av Pucken och ett fullskaleprov togs fram för test och utvärdering. Detta föll väl ut.

Djurgårdens valde därför att gå vidare med
Armeex såsom partner för hantering och projektledning för all arenareklam.
Maxdialog levererade puckar, system och producerade all print, ett samarbete som gav önskat resultat.





Christian Filipsson, Bengt Olsson (Armeex HB) tecknar samarbetsavtal med Djurgårdens Jenny Furtenbach gällande Arena reklam på Stadion.

 
   
         
      www.idrottsreklam.se  © 2009  

info@idrottsreklam.se